Διαγωνισμοί Ρομποτικής
- Πανελλήνιος Διαγωνισμός 2025 με θέμα “Can We Survive on Mars” του Stem Education
Τον Μάρτιο, η τάξη του Νηπιαγωγείου του σχολείου μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής 2025 με θέμα “Can We Survive on Mars?” που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Stem Education. Συγκεκριμένα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, ομάδα προνηπίου και ομάδα νηπίου και η καθεμία από αυτές αναζήτησε τρόπους επιβίωσης στην πλανήτη Άρη. Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με το θέμα, αναζητήσαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο και πιάσαμε πινέλα και μπογιές, ανακυκλώσιμα υλικά της τάξης μας και πλαστελίνες και φτιάξαμε από την αρχή δύο τρισδιάστατες μακέτες, μία για κάθε ομάδα τις οποίες θα εξερευνούσε με την βοήθεια των παιδιών η Bee Bot, η οποία θα δεχόταν εντολές μέσω των κουμπιών της προκειμένου να περάσει από όλους τους σταθμούς. Στην εκάστοτε μακέτα υπήρχε το σημείο εκκίνησης της διαδρομής, 4-5 σταθμοί που παρουσιάζονταν οι τρόποι επιβίωσης των ανθρώπων στον κόκκινο πλανήτη και μία έκπληξη για κάθε ομάδα. Όλες οι τρισδιάστατες κατασκευές καθώς και οι κινητές κατασκευές δημιουργήθηκαν από τα παιδιά. Πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από την ομάδα του προνηπίου, στην μακέτα περιλαμβάνονταν πέντε σταθμοί: 1. Η πόλη μας, 2. Η τροφή και το νερό, 3. Το θερμοκήπιο, 4. Ο σταθμός έκπληξη και 5. Ο σταθμός των πυραύλων για το ταξίδι από και προς την Γη. Να σημειωθεί ότι στην προκειμένη περίπτωση η έκπληξη ήταν η κινητή κατασκευή που έφτιαξαν τα παιδιά με την χρήση του kit LEGO We.Do 2.0 και συγκεκριμένα η γεννήτρια παραγωγής οξυγόνου που λειτουργεί με την ηλιακή ενέργεια προκειμένου να εξοπλίσει τον πλανήτη Άρη με οξυγόνο έτσι ώστε να είναι βιώσιμος για τους ανθρώπους. Η γεννήτρια προγραμματίστηκε από τα παιδιά μέσω του ψηφιακού περιβάλλοντος LEGO We.Do 2.0 στο tablet έτσι ώστε κάθε φορά που η Bee Bot την πλησίαζε οι έλικες γυρνούσαν, το οξυγόνο «απελευθερωνόταν» και το χρώμα του λαμπτήρα άλλαζε δηλώνοντας ότι υπάρχει ικανοποιητική ποσότητα οξυγόνου. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε όταν η μελισσούλα μας πέρασε από όλες τις στάσεις καθώς και ότι τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες όπου το ένα παιδάκι έδινε προφορικές οδηγίες και κατευθύνσεις και το άλλο εκτελούσε τις οδηγίες πατώντας τα σωστά κουμπιά. Όσον αφορά την ομάδα του νηπίου, στην μακέτα περιλαμβάνονταν τέσσερεις σταθμοί: 1. Η πόλη μας, 2. Η τροφή και το νερό, 3. Τα τεχνητά δάση και λίμνες και 4. Το εργοστάσιο κυκλικής οικονομίας με την έκπληξη. Να σημειωθεί ότι στην προκειμένη περίπτωση η έκπληξη ήταν το κινούμενο robot που έφτιαξαν τα παιδιά με την χρήση του kit LEGO We.Do 2.0 και συγκεκριμένα ένα robot που λειτουργεί με την ηλιακή ενέργεια και συλλέγει τα σκουπίδια των κατοίκων του πλανήτη Άρη προκειμένου να τα ανακυκλώσει και να τα μετατρέψει ξανά σε χρήσιμα αντικείμενα. Επιπλέον σημείωση αποτελεί το γεγονός ότι η πόλη και τα δάση καλύπτονται από ασπίδες που παράγουν οξυγόνο κάνοντας τον πλανήτη Άρη βιώσιμο. Οι τροφές και το νερό είναι σε ειδικές δεξαμενές όπως και στην ομάδα του προνηπίου. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε όταν η μελισσούλα μας πέρασε από όλες τις στάσεις καθώς και ότι τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες όπου το ένα παιδάκι έδινε προφορικές οδηγίες και κατευθύνσεις και το άλλο εκτελούσε τις οδηγίες πατώντας τα σωστά κουμπιά.

- Πανελλήνιος Διαγωνισμός 2025 με θέμα “Can We Survive on Mars” του Stem Education
- Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Code Week και Code Week 4all
- Αποσπάσαμε 3 βραβεία για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Code Week και Code Week 4all
- Εγώ κι ο κόσμος, εγώ κι ο εαυτός μου! Κατά την διάρκεια της θεματικής ενότητας «Εγώ και ο εαυτός μου» τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε λευκή μακέτα τον εαυτό τους, τα αγαπημένα τους πρόσωπα, αντικείμενα και παιχνίδια καθώς και αγαπημένες συνήθειες προκειμένου να τα γνωρίσει καλύτερα η Bee Bot. Τα παιδιά παρουσίασαν στην Bee Bot τις δημιουργίες τους κι ύστερα την προγραμμάτισαν έτσι ώστε να περάσει από όλα τα κουτάκια.
- Οδήγησε την Bee Bot έξω από τον λαβύρινθο! Πάνω στην λευκή μακέτα με τα άδεια κουτάκια τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν έναν λαβύρινθο χρησιμοποιώντας πολύχρωμα τουβλάκια. Όταν ολοκληρώθηκε ο λαβύρινθος η Bee Bot τοποθετήθηκε στο σημείο εκκίνησης (αρχή) και τα παιδιά, πατώντας τα σωστά κουμπιά της, την προγραμμάτισαν έτσι ώστε να φτάσει στο τέλος και να βρει την έξοδο (τέλος). Τα παιδιά συνεργάστηκαν τόσο για την δημιουργία του λαβυρίνθου όσο και για τον προγραμματισμό της μελισσούλας προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα που τους ανατέθηκε.
- Έλα να προγραμματίσουμε χωρίς robot! Τα παιδιά καλούνται να αναπτύξουν την υπολογιστική τους σκέψη και να βρουν τρόπο να φτάσουν χρησιμοποιώντας το ποδήλατό τους στο σπίτι ακολουθώντας την σωστή διαδρομή χωρίς να χρησιμοποιήσουν καθόλου το Bee Bot. Κόβοντας και κολλώντας την σωστή διαδρομή μέσα στα τετραγωνάκια του φύλλου εργασίας, το οποίο είναι αντίστοιχο με μία πίστα για Bee Bot, τα παιδιά εξοικειώνονται με την ιδέα του προγραμματισμού καθώς και με την σωστή εκτέλεση των εντολών-οδηγιών έτσι ώστε να καταφέρουν να επιλύσουν ένα πρόβλημα. Το φύλλο εργασίας αξιοποιήθηκε για το εργαστήριο δεξιοτήτων «Με το ποδήλατο μες το δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ» το οποίο συνδυάστηκε με το STEM και την εκπαιδευτική ρομποτική.
- Γίνε μαζί μου Bee Bot! Στο πάτωμα της τάξης μας δημιουργήσαμε με τα παιδιά μία μεγάλη πίστα, αντίστοιχη με την πίστα της Bee Bot της μικρής μας μέλισσας και πάνω σε αυτήν τοποθετήσαμε πινακίδες και σήματα οδικής κυκλοφορίας, καθώς και σημεία – σταθμούς (σχολεία & σπίτια). Πάνω στην πίστα αυτή τα παιδιά μεταμορφώνονται σε Bee Bot (κάθε φορά κι από ένα παιδί) και διαλέγουν τον προορισμό που επιθυμούν να φτάσουν. Τα παιδιά που δεν είναι εκείνη την στιγμή μεταμορφωμένα σε robot μεταμορφώνονται σε πινακίδες και σήματα – κρατώντας τα αντίστοιχα καρτελάκια στα χέρια τους – και υποδεικνύουν ή εμποδίζουν την διαδρομή του robot – παιδιού, αναγκάζοντάς το να βρει άλλον τρόπο ώστε να φτάσει στο σημείο που επιθυμεί τηρώντας ΠΑΝΤΑ τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Τα παιδιά που έχουν μεταμορφωθεί σε Bee Bot ακολουθούν όλες τις διαδικασίες προγραμματισμού (εκκαθάριση μνήμης, μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά & GO) και κινούνται μέσα στα κουτάκια της πίστας σαν αληθινά robot. Στόχος να καταλάβουν καλύτερα τα παιδιά την λειτουργία της Bee Bot μέσω της διαδικασίας της προσομοίωσης και να μάθουν να επιλύουν ένα πρόβλημα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
- Η Bee Bot συναντά τον κύριο Κ.Ο.Κ και πάει για ποδηλατάδα! Τα παιδιά καλωσόρισαν στην τάξη μας τη μικρή Μάγια, την μελισσούλα Bee Bot και της παρουσίασαν τον κύριο Κ.Ο.Κ που τους μαθαίνει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας εστιάζοντας στην σωστή χρήση του ποδηλάτου. Σχεδιάσαμε και ζωγραφίσαμε από την αρχή την πίστα μας χρησιμοποιώντας πινέλα, τέμπερες, ανακυκλώσιμα υλικά και την φαντασία μας ώστε να την εξοπλίσουμε με 3D αντικείμενα και διαδρομές έτοιμες για περιήγηση από την Bee Bot. Τα παιδιά προγραμματίζουν το robot μέσω των κουμπιών της διεπιφάνειας χρήσης του έτσι ώστε να περάσει από όλους τους σταθμούς (σχολείο MyPlayschool, σπιτάκια, λίμνη, ποδηλατοδρόμος) τηρώντας ΠΑΝΤΑ τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας οδηγώντας ένα ποδήλατο. Στόχος ο σωστός προγραμματισμός του robot από τα παιδιά δίνοντας σωστές εντολές για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δραστηριότητες υπό την ευγενική καθοδήγηση της καθηγήτριας εκπαιδευτικής ρομποτικής προσχολικής ηλικίας & νηπιαγωγού Χριστίνα Ζιάτα.
Την ευχαιστούμε θερμά για τη συνεργασία.