

Η πολυπολιτισμική μας κοινωνία και οι δυσκολίες των ανθρώπων γύρω μας δε θα μπορούσαν να μας αφήσουν αδιάφορους. Έτσι στα πλαίσια του νέου Προγράμματος Σπουδών για τον Ενεργό Πολίτη και λόγω της επιθυμίας συμμετοχής στον 28ο Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας με τίτλο ‘Οικογένεια σημαίνει μαζί’ αποφασίσαμε να αναδείξουμε τη σημαντικότητα της επανένωσης των οικογενειών των μεταναστών θίγοντας ένα σημαντικό ζήτημα. Κάθε παιδί έχει δικαιώματα, μα κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει με την οικογένεια του!
Πλήθος δράσεων έλαβαν χώρα ξεκινώντας φυσικά από τα δικαιώματα. Τι είναι τα δικαιώματα και γιατί είναι σημαντικά; Τα παιδιά διάβασαν το βιβλίο της UNICEF. Μια ζωή σαν τη δική μου-Πως ζουν τα παιδιά σε όλον τον κόσμο και μέσα από τους ήρωες της ιστορίας έμαθαν για τα δικαιώματα και πόσο σημαντικά είναι για τη ζωή των παιδιών. Συζητήσαμε για κάθε ένα δικαίωμα-αγαθό, ζωγραφίσαμε και όταν νιώσαμε έτοιμοι επισκεφτήκαμε το μεγαλύτερο τμήμα του Συστεγαζόμενου Παιδικού Σταθμού myPlayschool και παρουσιάσαμε τα δικαιώματα των παιδιών.
Οι ζωγραφιές έγιναν βιβλίο: Δικαιώματα σε ολονών τα στόματα
Και οι ήρωες έγιναν αφίσα παρουσίασης.
Στο τέλος το βιβλίο στάλθηκε στους γονείς στα πλαίσια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.
Έπειτα περάσαμε στο γράμμα της Αζμά, μιας νεαρής προσφυγοπούλας η οποία αναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι της, αφήνοντας πίσω την οικογένεια της λόγω του πολέμου. Στο γράμμα περιγράφεται η φρικαλεότητα του πολέμου, η μοναξιά που βίωσε, η ελπίδα να ζήσει σε ένα όμορφο μέρος παρά τις όποιες δυσκολίες που συνάντησε αλλά και η επιθυμία να βρει και πάλι την οικογένεια της.
Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει με την οικογένεια του και γι’ αυτή την επανένωση δημιουργήσαμε την αφίσα «Με μια φωτογραφία για χάρτη. Οικογένεια σημαίνει μαζί» λαμβάνοντας έτσι μέρος και στον 28ο διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας.
Τα μπλε κομμάτια της αφίσας υποδηλώνουν το μονοπάτι της επιστροφής ώστε η Αζμά να βρεθεί και πάλι με την οικογένεια της
Η αφίσα ήταν μία ομαδική δουλειά.
Αφού ολοκληρώθηκε η δημιουργία της αφίσας, λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό και την αποστείλαμε στις οικογένειες των μαθητών για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση.
________________________________________________________________________________________________________________________________
Το τρίτο μέρος της δράσης απαιτούσε συνεργασία γονέων-μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, οι γονείς έλαβαν σε ηλεκτρονική μορφή ένα παραμύθι με τίτλο «Ένα σπιτάκι για την Αθηνά». Μαζί με το παραμύθι έλαβαν και τις κατευθυντήριες γραμμές για το πως να αναλυθεί η ιστορία αλλά και για το πως θα φτιάξουν ένα σπιτάκι.
Η ηρωίδα της ιστορίας έμενε σε ένα κοντέινερ έχοντας ως όνειρο να ζήσει με την οικογένεια της σε ένα σπίτι, ένα όνειρο που κάθε πρόσφυγας ελπίζει να βιώσει.
Αυτό το όνειρο ζητήσαμε να γίνει πράξη και κάθε παιδάκι να φτιάξει ένα σπίτι για να στεγάσει παιδιά σαν την Αθηνά!